RES PartnerFocus 2014

met Geen reacties

RES partnerfocus 2014Afgelopen woensdag, 19 november 2014, vond de RES PartnerFocus dag 2014 plaats in Fort Voordorp in Groenekan, vlakbij Utrecht. Een dag bedoeld voor alle partners van RES. Dit jaar is de partner dag extra speciaal omdat RES Software 15 jaar geleden is opgericht.

Rond half 10 werd er door Bob Janssen (CTO & oprichter RES) verteld over de toekomst van IT in het algemeen en in het bijzonder die van RES Software. Aan de hand van diverse video’s liet hij zien hoe zaken er in de toekomst uit zullen zien. Hierbij kwamen o.a. video’s aan bod van een autonoom rijdende auto van BMW en een JIBO, een familie robot. Speerpunt in zijn presentatie was, net als bij iedere volgende spreker, de nieuwe RES Software tool genaamd IT Store. De IT Store is een verzameling applicaties die de medewerkers tot hun beschikking hebben om te kunnen installeren, zoals bijvoorbeeld de AppStore van Apple of Play Store van Google.

Hans van GriekenDe volgende spreker was Hans van Grieken (VP Business Innovation, CapGemeni, docent aan universiteiten Nyenrode en Delft). Ook hij had een pakkend verhaal over visie en toekomst, ondersteund met foto’s, filmpjes en leuke anekdotes (zo is hij in het verleden bijvoorbeeld betrokken geweest bij CARIN, het auto-navigatiesysteem van Philips en de voorloper van TomTom). Wat erg interessant was aan zijn verhaal was de manier waarop er omgegaan kan worden met innovatie. Wat voor de ene branche al heel normaal is kan voor de andere branche een echte vernieuwing zijn. Daarmee gaf hij aan dat niet alle vernieuwing direct innovaties zijn maar wel een innovatief karakter kunnen hebben.

Marc ZinnemersOm kwart voor 12 heeft Marc Zinnemers (COO/CFO RES) een klein stukje verteld over de strategie van RES en welke weg ze opgaan. Aansluitend volgde er een presentatie van Thomas Klouwer (Director Sales Engineers EMEA) met een verhaal over ‘hoe verkoop ik de toekomst?’. Hij gaf aan dat het verstandig is om een business case te maken. Om tot een goede business case te komen maakte hij veelal gebruik van de gegevens uit het helpdesk systeem van de klant. Door deze gegevens te analyseren komen veel voorkomende incidenten en wijzigingsverzoeken naar boven. Een aantal van deze zaken (on-en offboarding van gebruikers en gebruikers die hun wachtwoord zijn vergeten) is bijvoorbeeld te automatiseren met behulp van RES Automation Manager.

In de middag waren er 3 informatie sessies, waarvan er 2 gekozen konden worden om te volgen. De eerste die werd aangedaan was RES Support: “partner voor de partner” gepresenteerd door Mark Poirters – Team Lead Support. Tijdens deze sessie werd er aangegeven hoe de supportafdeling te werk gaat. Wat er met calls gedaan wordt en hoe snel deze worden opgelost. Diverse malen werd aangehaald dat het terugbellen van de klant binnen 1 minuut na het aanmaken van een ticket als een sport werd gezien.

Pascal StamDe tweede sessie was RES Partner Programma 2015 gepresenteerd door Pascal Stam – Partner Manager Benelux. Tijdens deze sessie werd aangehaald dat partners van RES bijzonder belangrijk zijn en zeer gewaardeerd worden door RES Software. Er werden diverse vragen vanuit de zaal gesteld over support en wat er verbeterd zou kunnen worden.​

Deze partner dag van RES Software hebben wij als zeer informatief en interessant ervaren. Het is goed om eens een kijkje in de keuken te krijgen en de mensen van RES te ontmoeten.

Jeroen Bor, Fikira BV

Foto’s: © RES Software op Facebook